Retourneren of ruilen

Niet tevreden over uw aankoop/bestelling?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren of te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten (en het risico) voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor uw rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te kunnen verkopen, kunnen deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een eventuele retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht, kunt u contact met ons opnemen via info@fairz.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde ontvangen is.

(LET OP: weigert u het pakket aan de deur of wordt het pakket niet (tijdig) afgehaald van een afhaalpunt, dan zullen er verwerkings- en administratiekosten à 6,95 (NL) / 8,99 (BE/DLD) in rekening worden gebracht).

  • Had uw bestelling een aankoopwaarde van hoger dan € 75,- (en heeft u dus geen verzendkosten betaald) en stuurt u deze bestelling gedeeltelijk retour, waardoor de aankoopwaarde onder de 75,- komt, dan zullen wij u de verzendkosten van € 6,95 alsnog in rekening brengen en verrekenen met het/de artikel(en) die u retour gestuurd heeft.
  • Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in originele staat incl. verpakking/kaartjes worden teruggestuurd. Beschadigde en/of gebruikte items worden geweigerd en evt. teruggestuurd.

 

Stuur te allen tijde het ingevulde retourformulier mee, die u bij uw bestelling ontvangen heeft! Wij kunnen geen retouren in behandeling nemen zonder dit formulier.

Niet-identificeerbare retourzendingen worden voor maximaal 1 maand opgeslagen. De klant kan zich melden bij ons via de mail of whatsapp. Na deze periode wordt het pakketje via onze administratie verwerkt en kan hier niet meer over gecorrespondeerd worden. Klik hier voor het retourformulier.

 

Hoe gaat retourneren in zijn werk?: 

U maakt per mail kenbaar welke artikelen u wilt retourneren en om welke reden. U ontvangt van ons per mail een bevestiging/goedkeuring op uw retouraanvraag. E-mail: info@fairz.nl

Retouradres: Fairz
Beukenhage 27
7002 CG Doetinchem

*Retouren alléén naar dit adres, servicepoints (pakketpunten) en andere afleveradressen accepteren wij niet en pakketten worden hier door ons dan ook niet afgehaald! Risico ligt dan ook geheel bij verzender.

 

Ruilen

Wij bieden geen mogelijkheid om online te ruilen. Mocht u een artikelen willen omruilen voor iets anders, retourneert u het artikel naar ons, waarna wij het aankoopbedrag z.s.m. crediteren, u kunt vervolgens het andere artikel online bestellen.

 

Aansprakelijkheid

Fairz is niet aansprakelijk voor het kwijtraken van retourzendingen of schade tijdens transport.

Alle retourzendingen zijn geheel op eigen risico. Zorg daarom ook altijd voor een goede verpakking. Wanneer na contact met ons, blijkt dat je het pakket retour kunt sturen, frankeer het dan voldoende.

Indien uw artikel beschadigd dan wel niet volledig bij ons retour komt, en wij kunnen dit artikel niet meer in onze webshop/winkel verkopen, wordt uw retour geweigerd. U ontvangt dan ook geen aankoopbedrag terug. We kunnen u dit artikel dan terug sturen, dit is dan voor uw eigen rekening.

 

Beschadigd?

Is uw bestelling beschadigd aangekomen? Wanneer u aan de buitenkant van het pakket al een beschadiging kunt zien, neem het product dan niet aan en vraag de bezorger om hier een melding van te maken. Wanneer u het product toch heeft aangenomen en er later achter komt dat de verpakking beschadigd is, controleer dan of er een defect aan het product is. Is dit het geval, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via de mail, vermeld hier duidelijk uw naam, ordernummer en het item waar het om gaat, en stuur minimaal 2 foto's mee van het defect.  Als het beschadigd artikel reeds op voorraad is, stuurt Fairz u een nieuw artikel toe.

E-mail: info@fairz.nl.

 

Terugbetalingen

Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.

Het aan ons betaalde bedrag staat binnen 14 dagen terug op de rekening waarmee is betaald. Wanneer de gehele order is geretourneerd en er is gekozen voor Achteraf betalen dan betaalt u alsnog € 1,99 voor het kiezen voor deze betaalmethode. Dit wordt niet gecrediteerd.

Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan Fairz heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.

 

Retouradres:

Fairz

Retouren
Beukenhage 27
7002 CG Doetinchem